Review #30 Richelle Mead - Šachovnice bohů

Žánr: fantasy, romance

Nakladatelství: Domino

Počet stran: 542

Rok vydání: 2014

Hodnocení na Goodreads: 3,91/5

Anotace: Když vyženeme bohy z našeho světa, jednou se stejně vrátí. A pomsta bude krutá.
V blíže neurčené budoucnosti se vinou náboženských extrémistů svět dostal nebezpečně blízko k samotné hranici zkázy. Následný vývoj událostí připravil velkou chvíli pro Justina Marche, detektiva se specializací na náboženské skupiny, který byl ovšem po zásadním profesním selhání poslán do exilu. Sám je překvapen, že dostává druhou šanci, a v doprovodu Mae Koskinenové se vrací do Republiky spojené severní Ameriky, aby tam splnil nejvýznamnější misi svého života.
Mae byla vychována jako příslušnice aristokratické kasty, ovšem nyní je členkou nejelitnější a nejděsivější jednotky v armádě. Vyniká nejen uměle vylepšenými schopnostmi a reflexy, ale také mrazivě dokonalou krásou, což je paralyzující kombinace – zejména pro samotného Justina.
Společně jsou nasazeni k případu série rituálních vražd a oba si brzy uvědomí, že je pátrání vystavilo strašlivému nebezpečí. Jak totiž jejich vyšetřování pokračuje, shlukují se kolem nich neznámí nepřátelé. Justinovi a Mae se brzy potvrdí neblahé tušení, že kdesi v neznámu se chystají k úderu tajemné mocné síly: vyčkávají na svou šanci zmocnit se vlády nad světem. A pokud se jim to podaří, lidé se stanou pouhými figurkami na šachovnici samozvaných bohů.

Mae za trest dostane provázet Justina na cestě za vyšetřováním vražd. Ale na začátku není nic jak se zdá. A co teprve, když za to můžou neznámé síly? Co když je Mae zlomená a nikdo to nevidí? Nic není jak se zdá. Ale Mae to má s Justinem těžké, na jedné straně ho chce, ale na druhé pořád drží smutek za Porfiria. Nejhorší je, když se Justin dozví její tajemství a ona to ani neví...

Postava Mae ze začátku vypadala jako chladná postava, ale poté, co se dozvíme její milost, tak je jasné proč je taková. Nemá to lehké a poté, co se dozví několik zásadních věcí to má ještě těžší.
Zato Justin je vyhnanec, který se vrátil zpět, protože musí splnit nejeden úkol, Prostě oba to mají těžké ještě do toho se nám tu objevuje Tessa. Nově studuje na škole a snaží se zapadnou, ale nemá to lehké.

Děj, no, ze začátku jsem byla trošku ztracená. Ale pak jsem se pomalu začala chytat a děj plynul dál a najednou byl konec a já měla smíšené pocity, ale nakonec jsem si to urovnala v hlavě a kniha má velmi dobré hodnocení. Kapitoly byly každá ze třetího pohledu, ale pokaždé byla zaměřena buď na Mae, Justina nebo Tessu. Celkem se to tam střídalo. Ale jinak děj byl pěkně plynulý a zajímavý. Skoro pořád se něco dělo a nemělo to chybu.

Obálka, tak už je asi nejlepší za vše přeložených sérií Richelle Mead. Mě se dost líbí a stojí za to. Text jako vždy bez chyb. Jo, tam knížka byla opravdu super a hodně jsem si jí užila a můžu ji doporučit. I když nemá plný počet hvězdiček, tak je celkem super.

Plusy:
- děj
- Mae, Justin, Tessy