neděle 24. ledna 2016

Review #26 Andrea Cremer - Smečka

Ahojky,
je tu recenze na nově čtenou sérii. Zpočátku jsem k ní byla dost skeptická, ale musím říct, že mě docela překvapila teda. Bylo to úplně něco jiného, než čekala. A jak vůbec kniha dopadla? Čtěte dál... A ještě chci moc poděkovat za tisíc zobrazení! Moc to pro mě znamená. <3

Název: Smečka

Originální název: Nightshade

Série: Smečka #1

Autor: Andrea Cremer

Žánr: fantasy, romance

Nakladatelství: Knižní klub

Počet stran: 398

Rok vydání: 2011

Hodnocení na Goodreads: 4,04/5

Anotace: Calla Torová není jen tak obyčejná americká středoškolačka, je rozená bojovnice, navíc vůdkyně smečky Nightshadeů. Většinu života tráví v lidském těle, ale stačí jen nepatrný impulz, drobné ohrožení, a promění se ve vlčici. Brzy se však ukáže, že se nemusí ve smrtelném nebezpečí ocitnout zrovna ona nebo její blízcí, aby se její vlčí instinkty probudily. Když při hlídkování v horách narazí na Shaye, lidského mladíka, jehož na životě ohrožuje medvěd grizzly, nezaváhá a zachrání ho. Ve chvíli, kdy se zadívá do jeho očí a ucítí jeho vůni, která jí připomíná jaro, začne pochybovat o věcech, o nichž nikdy nepochybovala. O svém postavení a předem daném osudu, který ji předurčuje stát se družkou přitažlivého vůdce smečky Baneů. Existuje nějaká možnost, že by se všemu mohla vyhnout? Pokud se nechá vést srdcem, riskuje, že přijde o všechno – včetně svého života. Stojí zakázaná láska za takovou oběť? A co když pravidla, na nichž smečky Ochránců a Strážci, jejich vládcové, tak lpí, nemají zajistit všem lidem na světě bezpečí, jak si až dosud myslela, ale jen je kontrolovat?
Calla si musí, jako vůdkyně smečky, vzít Rena za muže. Ne, že by jí to nějak vadilo, ale poté, co potká Shaye, tak si není již tak jistá svou budoucností po boku Rena. Ale poté, co je nucena Shaye přeměnit ve vlka, tak se všechno ještě zhorší a Calla musí čelit svým rozhodnutím. A jak dopadne svatba s Renem?

No, musím říct, že mn knížka docela překvapila. Čekala jsem něco horšího totiž. Knížku jsem si užila docela dost. I když nebyla tolik super jako jiné, tak jí musím ohodnotit hodně dobře. Děj byl dobré propracovaný a promyšlený. Nebyl tolik předvídatelný.

Co se týče postav, tak Calla byla nebojácná a snažila se pro dobro všech ostatních. Neměla to vůbec jednoduché stála na jedné straně vah a na druhé byli všichni ostatní. So hard to pro ní bylo. Musela toho vydržet fakt dost. A Shay s Renem, každý o ní stál, ale každý jiným způsobem. Ani oni to neměli lehké, ale oproti Calle to nebylo skoro nic. Všechny postavy to neměly celkově lehké.

Obálka, no, musím říct, že se mi dost líbí, ale jenom ty bílé květiny by tam nemusely být a  byla by úplně super. Text byl bez chyb. Ještě se mi hrozně líbilo, jak před každou kapitolou byla černá stránka s fázemi měsíce. To jsem fakt zbožňovala.

Celá knížka se mi zdá hodně povedená, ať už se jedná o text nebo obálku nebo obsah. Mě osobně se fakt dost líbila, ale nedosáhne to na 5*, protože přece jen pár chybiček se tam najde.

Plusy:
- děj
- složitost
- postavy
- obálka
- text

Mínusy:
- děj
- obálka
- některé postavy








Žádné komentáře:

Okomentovat