středa 20. ledna 2016

Review #22 Holly Black, Cassandra Clare - Železná zkouška

Ahojky,
máme tu další fantasy recenzi! Dnes je to knížka Magisterium - Železná zkouška. No, přečetla jsem si ji jenom kvůli tomu, že spoluautorkou je Cassandra Clare, ale kniha mě mile překvapila a celkem jsem si ji zamilovala. A to moc nemusím knihy o klucích. No, nicméně  jsem jí žrala. Koukneme se na ní.

Název: Železná zkouška

Originální název: The Iron Trial

Série: Magisterium #1

Autor: Holly Black, Cassandra Clare

Žánr: fantasy

Nakladatelství: Yoli

Počet stran: 310

Rok vydání: 2015

Hodnocení na Goodreads: 3,92/5

Anotace: Callum Hunt ví už odmalička, že pokud by se někdy zapletl s magií, znamenalo by to pro něj jediné – smrt. Jeho otec mu to ostatně nikdy nedovolí zapomenout. Když je Cal pozván k vstupním zkouškám do tajemné čarodějné školy jménem Magisterium, slíbí otci i sám sobě, že v testu dokonale propadne. Jenže Cal má naneštěstí magii v krvi, takže i přes veškerou snahu je spolu s dalšími dvěma žáky vybrán, aby studoval u největšího mága ze všech, mistra Rufuse. Cal zjišťuje, že magie je mnohem zábavnější, než si kdy uměl představit, a také skoro stejně tak nebezpečná. Ve škole si vedle nových přátel rychle udělá i nové nepřátele…
Callum uspěje ve zkoušce a začne chodit do školy Magisterium. A tam se mu stane spousta špatných i dobrých věcí. Ale co když zjistí, že ve skutečnosti není Callumem Huntem? Ale někým jiným?

No, musím říct, že mě knížka velmi mile překvapila a docela jsem si ji zamilovala. Není to jako meje topka, ale je velmi dobrá. No, obsah bych chvílemi docela překvapivý.  Ale hlavně se po celou knížku člověk seznamuje s chodem školy a tak, takže je to trochu složitější. Ale zase je to něco nového. Hodně lidí říká, že je to kopírování Harryho Pottera, ale mě se to zdá jako úplně něco jiného. Podle mě to má společné jen to, že chodí na kouzelnickou školu jako. No, nic.

Hlavní postava Calluma je zvláštní a je jasné, že je to nejenom jeho postižením. Již od mala má několikrát operovanou nohu a celkem blbě s ní chodí, ale to nezastaví od toho, aby byl ve škole dobrý. Nemá to v životě lehké, ale nevzdává se a bojuje s tím. Je celkem silnou a nabručenou osobností. Celkem jsem si ho oblíbila.

Děj byl ze začátku rozjezdový, ale pak se postupně stupňoval a byl složitější.  Byl to hodně dobrý a bavil mě. Vůbec jsem se u knihy nenudila. Těším se na pokračování. Knížku jsem si velmi užila.

Obálka se mi taky hodně líbí a text jako vždy bez chyb. Knížku můžu v klidu doporučit a určitě ji najdete v některém z mých budoucích wishlistů.

Plusy:
- děj
- postavy
- plynulost děje
- obálka
- text
- ilustrace v knize
- momenty překvapení

Mínusy:
- čekání na další díl









Žádné komentáře:

Okomentovat