pondělí 29. února 2016

Review #45 Jojo Moyes - Stříbrná zátoka

Ahojky,
dneska tu máme další knížku od Jojo Moyes.

Název: Stříbrná zátoka

Originální název: Silver Bay

Autor: Jojo Moyes

Žánr: romance

Nakladatelství: Ikar

Počet stran: 365

Rok vydání: 2015

Hodnocení na Goodreads: 3,56/5

Anotace: Lisa McCullenová se nikdy nedokázala odpoutat od minulosti. Ale nedotčené pláže a uzavřená komunita obyvatel australského přímořského městečka Silver Bay jí nabízí svobodu a bezpečí, po nichž tolik touží – když už ne pro sebe, tak pro svou desetiletou dcerku Hannah. Jenomže pak přijede Mike Dormer, ubytuje se v rozpadajícím se hotýlku legendární lovkyně žraloků a shodou okolností také Lisiny tety Kathleen a veškerý klid a mír Silver Bay a vlastně vše, na čem Lise záleží, je rázem v ohrožení. Tenhle škrobený límeček z Londýna chce totiž z hotýlku a zálivu, jenž skýtá útočiště velrybám, udělat prosperující turistické letovisko. A i když je to přesně ten typ člověka, kterého by Lisa měla nenávidět, tak co nevidět začne ohrožovat i Lisino rozhodnutí znovu se nezamilovat do někoho, kdo si to vůbec nezaslouží...

Knížka je z pohledu Lisy, Hannah, Grega, Kathleen, Mikea a Moniky. Děj se točí okolo Mika a Lisy. Na začátku vlastně Mike přijede do zátoky kvůli tomu, že chce zmapovat prostředí, kde bude jeho společnost stavět. Ale všechno se zvrtne a on začne být striktně proti stavbě hotelu. A když se do toho zamotá láska, tam je to ještě složitější.

Postav tam byl spousta a ten jejich pohled se mi pořád zdál stejný. Prostě mě postavy nějak nenadchly. A přišlo mi docela zbytečně, aby tam bylo tolik různých pohledů. To už by bylo lepší to napsat er-formou než takhle. Celkově se mi ani moc ten popis postav nelíbil. Tyhle postavy mi teda nesedly.

Děj byl zasazen do hezkého prostředí, ale to je asi tak všechno pozitivní. Na začátku jsem se v ději docela ztrácela, ale pak už jsem se teda nějak chytla. Ale moc se mi nelíbilo, jak to bylo místy dost předvídatelné. A jak se dalo čekat, tak to dopadlo, jak to dopadnout mělo.

Obálka byla pěkná i text byl dobře upraven. I když ten překlad pokulhával.
Od knihy jsem teda čekala víc. Čekala jsem něco podobného jako Než jsem tě poznala a Poslední dopis od tvé lásky, ale bylo to úplně ne moc dobře zpracované. Je taky možné, že to bylo překladem. Prostě tahle knížka putuje do kategorie zapomenutých knížek.
Za mě bych knížku spíše nedoporučila...

Plusy:
- text
- obálka
- děj

Mínusy:
- postavy
- děj
- překlad









Žádné komentáře:

Okomentovat