pátek 19. února 2016

Review #40 Ally Condie - Dokonalý sen

Ahojky,
máme tu pokračování série Matched.

Název: Dokonalý sen

Originální název: Crossed

Série: Matched #2

Autor: Ally Condie

Žánr: dystopie, romance

Nakladatelství: Knižní klub

Počet stran: 341

Rok vydání: 2013

Hodnocení na Goodreads: 3,52/5

Anotace: V dokonalém světě o všem rozhodují správci - za hranicemi společnosti však jejich pravidla neplatí...

Kdesi v nejisté budoucnosti pátrá Cassia ve vnějších provinciích po Kyovi, jehož sem Společnost odvedla spolu s dalšími nepřizpůsobivými na jistou smrt. Když zjišťuje, že se Kyeovi podařilo uprchnout do velkolepých, ale divokých a nebezpečných kaňonů, neváhá i ona sama riskovat život – po vysilujícím útěku z pracovního tábora se vydává po Kyových stopách do Příčného řezu, tajemného místa, v němž prý lze nalézt poslední záblesky svobodného života a možná i Vzpoury, k níž se Cassia touží přidat.
Jenomže přeje si to samé i Ky, jenž toho o sobě zamlčuje mnohem víc, než se původně Cassie zdálo? A jaké tajemství skrývá Xander?
Cassia se nachází ve vnějších provinciích a hledá Kye, ale není to tak lehké, jak si myslela. Poté, co jí přesunou dále od Společnosti, tak se rozhodne utéct z tábora a najít Kye. Na druhé straně se Kyovi také povede utéct a nakonec se setkají. Ale teprve, když Cassia zjistí, že Ky ví Xanderovo tajemství? Řekne jí ho? A dostanou se do tábora Vzpoury?

Musím říct, že Cassiu nemám ráda již od prvního dílu, takže není překvapení, že mi tady docela lezla na nervy. Přijde mi taková hrozně labilní a taky že jí zajímá jenom Ky a nic jiného. Se mi zdá jako by jím byla posedlá nebo něco takovýho a potom, když je s ním, tak to opustí a já jen... Dělá si ze mě...? No, nic. Prostě tohle není pro mě hlavní hrdinka.
A na druhé straně je tu Ky. Popravdě ani nevím, co vám o něm říct. Je pořád takovou menší záhadou a až tolik toho o něm člověk neví. Takže, jediný, co o něm můžu říct, že má rozhodně zajímavou minulost a ještě se určitě ukáže, co je v něm.

Když si vzpomenu, co se všechno v knize událo, tak to stálo celkem za nic. Nebylo tam nic, tak převratného jako. Byl to takový ten most mezi prvním a poslední dílem. Místy to pro mě bylo až zdlouhavé a nebavilo mě to a měla jsem chuť to přeskočit. Děj byl docela předvídatelný a takový nijaký. Prostě za mě ne.

Obálka je docela dost pěkná. Text byl bez chyb a hezky upravený. Ale jinak knížka byla docela zklamání, ale poslední díl si přečtu. Snad bude lepší, no, můžu jen doufat...

Plusy:
- obálka
- místy děj
- text, úprava
- postavy

Mínusy:
- Cassia
- děj
- předvídatelnost
- místy nuda a zdlouhavé
- hlavní hrdinka na nic









Žádné komentáře:

Okomentovat