sobota 13. února 2016

Review #39 Jojo Moyes - Poslední dopis od tvé lásky

Ahojky,
máme tu další román od Jojo Moyes.

Název: Poslední dopis od tvé lásky

Originální název: The Last Letter from Your Lover

Autor: Jojo Moyes

Žánr: historický, romance

Nakladatelství: Ikar

Počet stran: 468

Rok vydání: 2013

Hodnocení na Goodreads: 3,92/5

Anotace: Mimořádně silný příběh vášně, nevěry a ztráty z pera respektované britské autorky Jojo Moyesové, který získal v roce 2011 prestižní ocenění The Romantic Novel of the Year Award.

Novinářka Elllie při pátrání v archivu narazí na půlstoletí starý dopis, v němž neznámý muž žádá svoji milenku, aby opustila manžela. Elllie příběh, skrývající se za dopisem, okamžitě zaujme – i ona sama má poměr se ženatým mužem.

Rok 1960. Jennifer Stirlingová leží v nemocnici po vážné autonehodě a na nic si nepamatuje – na manžela, na své kamarády, ani na to, jaká byla ona sama. Když se však vrátí z nemocnice domů a najde tajný dopis, pomalu se začíná rozpomínat na milence, kvůli kterému byla kdysi ochotná riskovat úplně všechno.
Příběh je o Jennifer, která po nehodě ztratí paměť a snaží se dostat zpátky do svého života, ale není to lehké. Postupně poznáváme její příběh o lásce a nevěře a nerozhodnosti a je plný dopisů. A úplně na konci chce redaktorka Ellie její příběh dát do novin... Ale ani Ellie nemá lehký milostný život, ale nakonec vše dopadne dobře...

Jennifer poté nehodě hodně změnila. Někdy jsem jí v minulosti ani nepoznala. Místy mi jí bylo docela dost líto. Se svým manželem to vůbec neměla lehké a co teprve s Anthonym? S tím měla jen smůlu, ale nakonec po mnoha letech se na ní usměje štěstí a to samé měla Ellie. Ta se vzdala nefungujícího vztahu a skočí do vztahu s tím, který by pro ní měl být ten pravý, konečně...

Děj byl celkem někdy zmatený. Musím říct, že někdy jsem opravdu těžce tápala, jestli je tam kapitola v minulosti nebo přítomnosti, ale pak už jsem se to naučila celkem rozpoznávat a bylo vše ok. Ale i tak mi to docela vadilo no. Asi už tak ve čtvrtce jsem začala trochu hejtovat Jennifer. Mě tyhle vztahy jako nějak neberou. Nezdá se mi prostě správný. Prostě takový hnusný vůči okolí.

Text byl bez chyb a velmi se mi líbilo jak před každou kapitolou byl kus z dopisu nebo emailu nebo SMSky. Obálka se mi taky líbila. Hlavně zezadu, jak tam byl celý dopis od Anthonyho.

Plusy:
- text
- obálka
- postavy
- děj

Mínusy:
- zmatenost děje
- vztah mezi postavami
- postavy











Žádné komentáře:

Okomentovat