čtvrtek 4. února 2016

Review #36 Kelley Armstrong - Probouzení

Ahojky,
dneska to je recenze na tento druhý díl trilogie Nejtemnější síly.

Název: Probouzení

Originální název: The Awakening

Série: Nejtemnější síly #2

Autor: Kelley Armstrong

Žánr: fantasy, romance

Nakladatelství: Galatea

Počet stran: 280

Rok vydání: 2014

Hodnocení na Goodreads: 4,16/5

Anotace: Chloe Saundersová je na útěku a probouzí k životu pekelné síly. Doslova.
Kdybyste mě potkali před pár týdny, patrně by vás nenapadlo považovat mě za dívku jakkoliv odlišnou od běžného průměru. Normální patnáctiletá holka. Teď je však můj život navždy obrácen naruby, tak vzdálen normálu, jak je to jen možné. Stala jsem se živoucím výsledkem podivného vědeckého experimentu – nejenže se mi zjevují duchové, dokonce dokážu probouzet mrtvé, aniž bych něco takového vůbec zamýšlela. Můžete mi věřit, že není o co stát.
Teď jsem na útěku s třemi dalšími vrstevníky, kteří jsou obdařeni podobně neobvyklými schopnostmi. Nevím, komu mohu důvěřovat, ale Edisonova skupina je nám v patách a tohle je otázka života a smrti. Musíme najít někoho, kdo nám pomůže…
Chloe se snaží utéct z divného zařízení, kde jí drží s Rae a Tori. A přitom zjišťuje střípky celého příběhu, který je velmi zamotaný. Poté, co uteče, tak se jí podaří najít Simona s Derekem a spolu s nimi a Tori se pokouší najít Andrewa. Najdou ho?

Některé postavy se od minulého dílu nějak moc nezměnily, ale jedinou změnu jsem viděla u Chloe, která se stala odolnější a bojovnější. V minulém díle byla taková zamlklejší, ale tady se začala pěkně vybarvovat a jsou zde vidět i ty změny, o kterých jsem mluvila. Hlavně už začíná lépe ovládat své schopnosti (teda až ke konci knihy). Je vidět, že se s tím lépe vyrovnává a chce se učit nové věci. Nejednou jí její schopnosti pomohou uniknout ze špatné situace.
Derek, Simon a Tori se mi zdají stejní až na malé změny v chování atd., ale i tak to není tolik vidět. Ale postavy jsou prostě jinak opravdu dobré.

Děj se zase posunul o kus dál a pár střípků pravdy se ukázalo ve světle. Nikdy nevím, co můžu od knížek čekat jako, ale tady to bylo celkem poklidný, pár místy tam byla nějaká větší akce, ale ten konec mi zůstává záhadou a nevím, co mám čekat. No, musím se nechat překvapit. Ale už se celkem těším na konec, abych se mohla pustit do nové série. (No, popravdě mám v plánu si přečíst knížky od Jennifer L. Armentrout v knižní podobě.) Ale určitě očekávám dobrž konec skoro jako vždy. A děj je plynulý a celkem dobře na sebe navazuje.

Obálka se mi líbí hodně (stejně jako u předchozího). Je taková jednoduchá a nepřeplácaná. Jak by měly obálky být. Aspoň podle mě.
Příběh je psán v ich-formě, kterou mám radši a taky se do toho hodí. Takže to je jedině plus.
V textu jsem nenašla ani jednu chybičku a taky se mi líbila jeho úprava.

Musíš říct, že zatím tuhle trilogii doporučuji.

Plusy:
- děj
- obálka
- Derek, Simon, Tori, Chloe
- plynulý děj
- nápětí při čekání na další díl

Mínusy:
- není must-have knížka
- místy děj










Žádné komentáře:

Okomentovat