neděle 20. března 2016

Review #52 Maggie Stiefvater - Osudný polibek

Ahojky,
dneska tu máme první díl fantasy série od Maggie Stiefvater.

Název: Osudný polibek

Originální název: The Raven Boys

Série: Havraní bratrstvo #1

Autor: Maggie Stiefvater

Žánr: fantasy, romance

Nakladatelství: Agro

Počet stran: 325

Rok vydání: 2014

Hodnocení na Goodreads: 4,04/5

Anotace: Šestnáctiletá Lila se narodila do rodiny senzibilů a jasnovidců. Ve svém osudu má napsáno, že až políbí svou pravou lásku, dotyčný zemře. Lila se proto rozhodne, že nikdy nikoho líbat nebude. Kluci ji nezajímají a hlavně ne ti z Havraního bratrstva, party bohatých studentů místní elitní školy. S těmi jsou jenom potíže. Jenže když ve své první jasnovidné vizi spatří Ganseyho, vůdce Havraního bratrstva, který má během příštího roku zemřít, nedokáže ho vyhnat z hlavy. Když se s ním pak setká tváří v tvář, polibek smrti se stane reálnou hrozbou...
Lila od všech slyší, že zabije polibkem svojí životní lásku. Lila se rozhodne to brát vážně. Ale poté co potká kluky z Havraního bratrstva, tak už si tak není jistá. Když jí Gansey zasvětí do jeho plánu, tak se rozhodne, že mu pomůže. A od té doby jde všechno z kopce...

Lila se mi na začátku zdála dost zvláštní, ale pak se její povaha vylepšila a já jsem jí konečně porozuměla. Ona je takové podivné povahy, která se pochopit jen po přečtení knihy. Ale ke konci jsem si jí vcelku oblíbila a tolik mi nevadila. Ne že by byla špatná, ale prostě mě nějak na začátku nevzala, ale pak už to bylo lepší.
Gansey byl kluk mnoha tváří, jak stálo v knize. Pokaždé nastavoval jinou, podle toho s kým byl. Byl hodně záhadný, ale pak bylo trochu vysvětleno, stejně jako o ostatních. Ale pořád je tu mnoho nezodpovězených otázek....

Děj byl na začátku pro docela zmatený a místy jsem se dost ztrácela, ale pak se to pochytila a děj byl dobrej.Na začátku jsem totiž nevěděla ani o co se jedná, ale když jsem se do toho pořádně začetla, tak už jsem to více pochopila a pak už byl všechno ok. Ani mi v ději tolik nevadilo, že to bylo psánou 3. osobou, protože to se tam opravdu hodí.

Obálka knihy je opravdu povedená a dost se mi líbí. Text byl bez chyb a dobře upravený. Ale ještě jedna věc mi vadila a to byla ta, že hlavní hrdinku přejmenovali, protože v originále se jmenuje Blue a Lila.

Plusy:
- děj
- postavy
- obálka
- text

Mínusy:
- děj
- přejmenování hrdinky
- místy Lila







Žádné komentáře:

Okomentovat