neděle 20. prosince 2015

Review #9 John Green - Příliš mnoho Kateřin

Ahojky,
tak jsem u další slavné knížky Johna Greena. Na tu jsem se docela těšila. I když tonebylo to, co jsem si představovala, tak se překvapivě líbila. A co víc zařadila se zatím na druhé místo v oblíbenosti od tohoto autora. Někdy je docela těžké pochopit autorův záměr (hlavně Greena) a tady tomu tak bylo. I přesto, že byla docela složitá na četbu, tak se stala jednou z mých oblíbených.

Název: Příliš mnoho Kateřin

Originální název: An Abundance of Katherines

Autor: John Green

Nakladatelství: Knižní klub

Počet stran: 222

Rok vydání: 2015

Hodnocení na Goodreads: 3,70/5

Anotace: Když jste zázračné dítě, otvírá se před vámi zázračná budoucnost. Nebo ne? Colin Singleton právě maturoval, dostal kopačky od své devatenácté Kateřiny a má pocit, že jeho život skončil. Ještě že je tu jeho kamarád Hassan, který prostě žádné utápění v sebelítosti nepřipouští. Než se Colin stačí vzpamatovat, ocitne se na cestě bez cíle – a ta skončí v ospalé venkovské díře, vyznačující se jen dvěma pozoruhodnostmi: hrobem rakousko-uherského arcivévody a dívkou Lindsey. Její zásluhou Colin začne pomalu chápat, že není nutné být mladistvým géniem, abyste změnili svět...



Colin právě po rozchodu s Kateřinou XIX. a rozhodne se jet na výlet s nejlepším kámošem Hassanem. Zastaví se v Gutstohu, aby se podívali na hrob Františka Ferdinanda, ale tam potkají Lindey. Nakonec skončí u ní doma, kde žije s matkou Hollis, kde začnou pracovat za peníze. Colin je zapálený do matiky a s pomocí Lindsey si stvoří grafy s rozchody s Kateřinami, ale pořád nemůže přijít na graf s rozchodem s Kateřinou XIX., protože v duchu tajně doufá, že spolu začnou znovu chodit. Stane se spousta věci, ale léto netrvá věčně… Nakonec Colin dojde k tomu, že budoucnost se nedá předvídat a s Teorémem skončí…


Tahle kniha byla plná matiky a tu já nemá ráda, ale i přesto to byla velmi dobrá kniha. John Green má velmi originální a neotřelé nápady. Tady jich taky byla spousta a já jen někdy žasnu nad jeho fantazií. Trochu mě mrzí, že překlady jeho knih tolik trvají, protože on je má skvělé. Obsah knihy byl velmi zajímavý. Nebyl to takový jednolitý příběh, který moc nezaujme. Docela jsem si knihu užila, když jsem milovník fantasy, tak nepohrdnu romancí, která je dobré kvality. A tahle byla.


Co se týče hlavní postavy Colina, tak ten byl takový zvláštní, ale přesto jsem ho měla docela ráda a byl mi docela i sympatický. Byl to takový uzavřený hrdina. Ostatní postavy také nebyly až tak zlé. No, až na ty, které byly vykresleny schválně hnusně.


O textu snad je škoda mluvit, protože byl jako vždy bezchybný. Celkem se mi líbil i obal, který je oproti anglické verzi o hodně hezčí a to jako o dost. Celkem není knize moc co vytknout, ale mě tak moc neuchvátila jako jiné. Celkem se můj seznam knih, který miluju moc nemění a zůstává stejné a tahle kniha se tam bohužel neobjeví, protože není pro mě nějak taková must-have.


No, ale jinak je jako velmi dobrá, ale pro mně to není dost (nejsem na knihy nějak moc náročná, ale tahle prostě ne), proto jí dám jen 4 hvězdičky. Ale určitě ji velmi doporučuji.

Plusy:
- bezchybnost
- obálka
- děj
- postavy
- originální příběh

Mínusy:
- není to moje must-have kniha
- postavy


Žádné komentáře:

Okomentovat