středa 16. prosince 2015

Review #7 Maggie Stiefvater - Mrazení

Ahojky,
tak zas recenze. Dnes to je na knihu o vlcích. I když jim nějak moc neholduju, tak tahle knížka mě opravdu zaujala. Je vážně dobrá. Neobvyklý příběh a je vtipné, jak i každé kapitoly se nachází stupně. Musím říct, že se těším až si přečtu další díl, protože tahle knížka má něco do sebe a mě se dost líbí. Není divu, že jsem jí tak dobře ohodnotila. Tahle recenze bude velmi pozitivní. Tak se dáme do toho.

Název: Mrazení

Originální název: Shiver

Série: Vlci z Mercy Falls

Autor: Maggie Stiefvater

Žánr: fantasy, romance

Nakladatelství: Argo

Počet stran: 337

Rok vydání: 2010

Hodnocení na Goodreads: 3,78/5

Anotace: Světový bestseller o vlkodlacích. Dva hrdinové – Sam a Grace – a tři životy, které se osudově propojí v jeden příběh.
Grace fascinují vlci žijící v lesích za domem jejích rodičů, zvláště jeden se žlutýma očima. Sam žije dva životy. Zimy tráví ve vlčí kůži se svou smečkou, v létě je na pár měsíců člověkem, než ho mráz promění zpátky ve vlka. Každý rok je však doba, po kterou může být člověkem, kratší a proměna obtížnější. Jednoho dne Grace potká chlapce se žlutýma očima. Je to její vlk. Jenže zima se blíží a Sam musí bojovat, aby zůstal člověkem – jinak ztratí Grace i sám sebe, tentokrát už navždy.

Grace je od mala fascinována vlky. Jednou když byla malá, tak na ní zaútočili a pokousali jí, ale jeden vlk - Sam - jí zachránil. Přesto, že jí pokousali se nikdy neproměnila. Od té doby Grace každý den vyhlíží vlka, který jí zachránil a jednou se dokonce k němu i přiblíží a dá mu najíst a konečně se dotkne jeho srsti. Zanedlouho zabijí kluka Jacka a město na vlky uspořádá lov. Grace na své verandě najde postřeleného Sama a pomůže mu. Pozná, že on byl ten, kdo jí zachránil. Sam tedy bydlí s ní a ona ho udržuje v teple, aby se neproměnil ve vlka. Sam jí zachrání i před členem jeho smečky - Shelby -, která Grace pokouše. Pak Grace zjistí, že Jack je živý a vše se zkomplikuje...

Hm, bylo to takové neobvyklé. Nikdy jsem nějak moc neměla v lásce vlky/vlkodlaky. Ani nevím proč. Prostě mi nějak nesedly. Ale tahle mě učarovala. Má takový svoje kouzlo a co jí ještě přidává na kouzlu, že je knížka psaná z obou pohledů. I když tohle taky nemám ráda, tak tady je to přímo nutnost, aby to tak bylo. Hrozně hezký bylo taky, jak bylo písmo tmavě modrou, která se ale tvářila jako černá. A velké plus je, že text byl jako vždy bezchybný. A taky se mi hodně líbila obálka. Byla taková tajemná a prostě...

A co bylo ještě úplně cute, bylo to, že pod každou kapitolou byly napsány stupně. I když jsem se moc nevnímala, tak mi to přišlo super.
Když se na to podívám po dějový stránce, tak bylo pár věcí, které jsem trochu nepochopila, ale snad se to vysvětlí v další díle. Ale co jsem vůbec nepochopila byl konec. Byl takový... divný (?). No, prostě nevím, jak se vyjádřit. Snad se to nějak vysvětlí, ale velmi se ten příběh líbil. Mělo to takový svý kouzlo a byl neobvyklý. Takový já mám prostě ráda a nemají chybu.

Postavy byly zvláštní. Grace nebyla taková naivní jako ostatní hrdinky. Bojovala za to, aby mohla být se Samem. Byla schopná obětovat všechno, aby mohl být s ní. Přišla mi velmi sympatická a vůbec proti ní nic nemám. A Sam to je kapitola sama o sobě. Je záhadný a moc o sobě toho neprozradil. Ale i tak je velmi sympatický a není jeho postavě, co vytknout.  Všechny mi přišli celkově v pohodě až na Jacka.

Musím tu knihu velmi vychválit. Není ji pomalu, co vytknout a velmi jsem si tu sérii oblíbila a určitě se dostane na můj wishlist. Který se tu měl někdy taky objevit. Ale knížka ode mně dostane hodnocení, které si zaslouží a velmi oprávněně.
Plusy:
- bezchybnost textu
- obálka