pátek 27. listopadu 2015

Review #1 Sara Shepard - Hra lží

je tu recenze na knihu, co jsem četla nedávno a tou je (jop, určitě jste si všimli nadpisu) Hra lží od Sary Shepard. Knížku jsem původně chtěla přečíst jen, protože jsem od Sary již četla Roztomilé malé lhářky. Ale jsem fakt ráda, že jsem jí přečetla, protože je konečně kniha vybočuje z řady podobných knih. Tahle je celá o tajemství a nepředvídaném obsahu, jak již autorka ukázala, že umí.

Název: Hra lží

Originální název: The Lying Game

Série: Hra lží #1

Autor: Sara Shepard

Žánr: román, thriller

Nakladatelství: BB art

Počet stran: 215

Rok vydání: 2012

Hodnocení na Goodreads: 3,99/5

Anotace: Když se Emmin nevlastní bratr vytasí s videem, které objevil na internetu, Emma je v šoku. Že někdo natáčí na video vraždu mladé dívky, to by ještě skousla – nejspíš se jedná o nějakou stupidní hru. Jenomže ta dívka vypadá úplně stejně jako ona! Kdo to může být? Že by Emma měla dvojče a nevěděla o tom? Vzhledem k tomu, že strávila skoro celý svůj dosavadní život v pěstounské péči, je to docela možné. Po krátkém pátrání Emma zjistí, že má opravdu sestru jménem Sutton, a rozjede se za ní. Než se však dívky stačí sejít, Sutton záhadně zmizí a Emma začíná mít neblahé tušení, že vražda na videu nebyla jen hra… Nejhorší na tom být mrtvá je, že už nemáte pro co žít. Žádné líbání. Žádná tajemství. Žádné drby. Z toho by většina holek měla druhou smrt. Ale já naštěstí dostala něco, co nikdo jiný nemá – představení na přidanou – a to díky Emmě, své znovunalezené sestře, se kterou jsem se ani nestačila sejít. Emma se nyní zoufale snaží zjistit, co se mi stalo. A jediný způsob, jak to vypátrat, je být mnou – vklouznout do mého starého života a po kousíčkách ho skládat dohromady. Ale může se smát důvěrným vtipům s mými nejlepšími kamarádkami? Přesvědčit mého kluka, že ona je ta dívka, do které se zamiloval? Předstírat, že je šťastná, bezstarostná dcera, když objímá mé rodiče na dobrou noc? A dokáže hrát dál tohle divadýlko i potom, co si uvědomí, že můj vrah ji sleduje na každém kroku?

Jak jsem již psala, tak mě knížka zaujala po obsahové stránce. Ale abych začala hodnocení úplně od začátku, tak začnu přebalem knihy. Ten se mi líbí, hlavně ty obrácené dívky, co mají představovat dvojčata. Je brožovaná, což mám radši než paperback (proti němu nic nemám, ale podle mě se skoro hned zničí, ale je to zase věc názoru). Když porovnám českou obálku s anglickou, tak není ani co porovnávat, neboť jsou obálky stejné. To jsem zatím viděla jen u pár knih.

Po stránce překladu textu, jsem nenašla žádnou chybu, ať už v čárce nebo uvozovkách (v některých knížkách jich je). I když někde ty věty byly po češtinářské stránce špatně poskládané. To je asi jediné, co mi na textu vadilo. (Ne, není.) A co mi ještě vadilo, bylo to, že jednou byly vzpomínky kurzívou a pak zase ne a pak jo. To si nemůžou vybrat? Evidentně ne.

Ale co mi stoprocentně líbilo je obsah knížky. Byl prostě pro mě fakt super. Jak jsem říkala, tak konečně vybočuje ze zajeté řady obdobných knížek. Je to konečně nějaká obměna. Za to jsem fakt ráda. Mohlo by být takovýchto knih více.

Co se týká postav už to bylo horší. Hlavní postava je Emma, ale to psané z pohledu mrtvé Sutton. To je jako fajn, ale horší to, že v jednu chvíli tam je kus, kde je to celý o Emmě, ale žádné dojmy z pohledu Sutton tam nejsou. Nevím, jestli je to jen můj výmysl, ale tohle mi tam vadilo, jinak to bylo docela dobrý.

Nedá se tomu tolik vytknout, ale tako knížka (snad bude i celá série) mezi mé oblíbené. Celkově shrnuto, tak bylo tu pár věcí k vytknutí, ale jinak normální slušná knížka.

Je tu více plusů, což je dobře, protože takhle knížka není k zahození. Takže až jí někde uvidíte, tak jí určitě berte všemi deseti. Knize dávám zasloužených 5 hvězdiček.